פינת אוכל מעוצבת או אי במטבח – מה עדיף?

תהליך עיצוב מחדש של המטבח או פינת האוכל יכול להביא עמו התלבטויות רבות, מחשבות רבות ולקיחת החלטות חשובות מאד. אחת מההחלטות האלה היא האם להתקין אי במטבח או להתרכז בעיצוב פינת אוכל מיוחד במינה. ההחלטה נחשבת עבור אנשים מסוימים כהרת גורל ממש מפני שפינת אוכל מעוצבת או אי בטבח אינם יכולים בדרך כלל ללכת ביחד וצריך לבחור את האחד על חשבון האחר. זו הסיבה שכדאי לבחון היטב את השיקולים לכאן ולכאן ולקבל את ההחלטה הנכונה ביותר.

תמונות של מטבח מעוצב
לפינת האוכל או לאי שבמטבח – לכל אחד מהם יש את התכונות שלו אשר מהן נגזרים היתרונות והחסרונות שלו ועל פי אלה כל אדם או כל משפחה יכולים לקבל את ההחלטה שהכי מתאימה להם. אין תשובה חד משמעית המתאימה באופן גורף לכל אחד מפני שלכל אחד יש מערך שונה של שיקולים, העדפות וכמובן תקציב. יחד עם זאת תמיד כדאי לבחון את כל האפשרויות על מנת שלא להתחרט בשלב מאוחר יותר, שיהיה כבר מאוחר מדי.

מחפשים שיש למטבחים ? זקוקים למומחה שיש למטבח בהתאמה אישית ? שיש איציק – שיש יוקרה למטבחים

איך לבחור בין פינת אוכל לאי במטבח?

בחסרון הגדול ביותר של אי במטבח הוא היותו נייח, מותקן במרכזו של המטבח ולכן לא ניתן להזיז אותו כדי לפנות מקום. יחד עם זאת הוא מורכב בדרך כלל ממגרות או ארונות נוספים המאפשרים חלל אחסון נוסף. היתרון הגדול ביותר הוא שהאי במבטח משווה למטבח מראה אמריקאי שאינו כה נפוץ בישראל ואנשים רבים מתחברים למראה זה ורוצים לאמץ אותו אצלם בבית ובמטבח. בנוסף לכך – אי בטבח יהיה גבוה יותר משולחן ודרושים לו כסאות בר צמודים, כאלה שיש אנשים שלא נוח להם לשבת עליהם במשך זמן רב.

מטבח יפה
פינת אוכל היא בעצם שולחן וכסאות הממוקמים במקום המיועד להם. כאשר יש צורך במקום רב ניתן להזיז אותם הצידה או לפתוח את השולחן כאשר מארחים אנשים נוספים לארוחה. את פינת האוכל קל לעצב או לבחור פינת אוכל מוכנה שתתאים גם לסלון, למטבח או למסדרון ותהווה חלק מהעיצוב של הבית.