לחובבי עיצוב הפנים, עיצוב מטבחים הוא מאגר בלתי נכלה של רעיונות ואפשרויות להתנסות, זו היא ההזדמנות נדירה ליישם בפועל את כל הרעיונות היצירתיים. מטבחים הם השילוב המנצח בין אלגנטיות ליעילות, טכנולוגיות חדישות ונוחות. חשוב לדעת לשלב חדרי קירור למטבחים.

בעצם בימינו המטבח אינו שונה מבחינת ההשקעה בעיצוב ושאיפה ליעילות מכל חלל אחר בבית, גם לא מהסלון. גם במטבח כמו בסלון יש להקדיש חשיבה רבה ליצירת האווירה המתאימה, אווירת ביתיות ונוחות, כמו כן אין להקל ראש בהחלטות חשובות כגון בחירת הצבע וחומרי הגלם שממנו יהיה בנוי המטבח החדש.

יש לזכור שבימנו המטבח אינו רק מקום לבישול ואפיה אלא גם מקום שבו אוכלים ומבלים לא מעט משעות היממה בין אם זה על כוס קפה ושיחת נפש לילית ובין אם על ארוחת שחיטות לכבוד סיום הלימודים. המטבח המעוצב צריך להיות מקום שנעים וכיף לשהות בו, מקום שעונה על כל הצרכים והדרישות שלכם, מקום הרמוני ומפנק.

במאמר זה נציג את הסגנונות העיקריים הרווחים במטבחים הישראליים.

הראשון ביניהם הוא הסגנון הטכנולוגי, סגנון ההי טק. זהו סגנון מודרני וחדיש. הרעיון העיקרי של מטבחים אלה הוא האי שממוקם באמצע החלל ועליו משטחי עבודה, כיריים וכיור וארונות מסביבו. הקווים הם נקיים, חדים וסימטריים. סגנון זה מתאים לחללים גדולים ומרווחים, הקירות הריקים מחזקים את הרגשת המרחב הפתוח.

הסגנון הבא הוא סגנון לירי, יש הקוראים לו – הסגנון הרומנטי. מטבחים אלה מעוצבים בקווים עדינים ומסוגננים, חומרי הגלם שבהם עושים שימוש לבניית הארונות הם חומרים טבעיים בדרך כלל כמו עץ שנשאר בצורתו וצבעו הטבעיים,
חלקי פרזול מיוחדים ולעיתים אפילו שנדליר מוסיפים לאווירת החמימות והביתיות למטבח.

מטבחים בסגנון כפרי הם בעצם חיקוי העיצוב של פעם, גוונים בהירים או גווני עץ כהים, אביזרי אספנים שאפשר למצוא בשוק הפשפשים או חנויות יד שנייה. עיצוב המטבח בסגנון הזה לא נגמר לעולם, תמיד תמצאו עוד איזה חפץ חמוד שאפשר להוסיף. הוספת טקסטורה כפרית עם מראה מחוספס בעזרת טיח דקורטיבי לאחת מקירות מטבח יכולה לתרום לאווירה הכללית. וכך גם שימוש בטכניקת הדיסטרסינג לחידוש ארונות המטבח יעניק לארונות מראה משומש אך עם זאת עכשווי.