בחירת מטבח ועיצובו

מעבר לנושא המראה היפה של הטבח אנו מעוניינים כי מטבחנו יהיה פונקציונאלי עד כמה שאפשר. המשמעות הנה לבחון את הצרכים שלנו ושל שאר בני הבית ועל פיהם לבחון את השימושים שנעשה במטבח ואת צורכי האחסון שלנו.

לשם כך אנא הגדירו כמה דברים בסיסיים:

1. מהם מכשירי החשמל בהם נשתמש במטבח?

2. מה נרצה לאחסן במטבח?

3. איזה שימוש נעשה במטבח?

4. כמה כלי אוכל יש באמתחתנו? גובה האחסון בהתאם לגובה בני הבית?

5. מה התקציב שלכם?

רצוי כי תבצעו חשיבה עצמית על הדברים לעיל ודברים נוספים אשר נובעים מן הצרכים שלכם. בבואכם להחליט בצעו עבודת הכנה קפדנית, רשמו את הדברים, העזרו במעצב פנים, העזרו בחברים אשר בנו מטבחים (אין כמו ניסיון אישי) וגם עיינו באתרי האינטרנט השונים וחוברות עיצוב.

האמינו לנו הכנה זו תחסוך לכם משאבים מנטאליים בשלבים הבאים וגם כסף רב.

קיים מרווח עצום של טעויות ולכן חשוב מאד לקחת מראש בחשבון שיקולים של נוחות, פונקציונאליות, יעילות, נוחות וכמובן עמידות החומרים. כיום במהלך העיצוב הכול נלקח בחשבון כולל צבעי המטבח אשר יתמזגו עם שאר צבעי הבית וכן התאורה, כל תכנון הדירה: חשמל, תאורה, מיזוג, גז, ניקוז הכול עובר דרך המטבח. לאור האמור לעיל הפך הנוהג המקובל בכל הקשור לעיצוב המטבח, “עיצוב המטבח– במקביל לתכנון הבית החדש”, ולא לאחר שהבית כבר עומד על תילו.

אם התחלתם לתכנן את המטבח כשהבית כבר בנוי אפשרויות התמרון יצטמצמו במידה ניכרת. בנוסף באם החלטנו לשפץ את המטבח – צריך לתכנן עוד לפני הגעת ה”שיפוצניק”. התכנון המוקדם יכול לחסוך הרבה כאבים לכיס שלכם וכן לחסוך לכם גם ענני אבק המתלווים לשבירת קירות, הזזת נקודות חשמל ואינסטלציה.