מטבח פרובנס

כיום ניתן למצוא ביותר ויותר בתים מעקות זכוכית. מעקות אלו מעבר לעניין הבטיחות נותנות לחלל מראה אלגנטי ויוקרתי. ניתן להזמין את מעקות הזכוכית במגוון רחב של צורות וגדלים כך שיתאימו לכל סגנון עיצובי. מעקה בטיחות נועד בעיקר למנוע נפילות מגובה, ממרפסת או ממדרגות ומכיוון שניתן להישען עליו הוא משמש גם כעזר לירידה או עלייה במדרגות.

 מעקות זכוכית לא רק בשביל היופי

רבים חושבים שמכיוון שמדובר בזכוכית מדובר במוצר לא בטיחותי אך לא כך הדבר. מעקות אלו מיוצרים מחומרים עמידים במיוחד, לעיתים אף יותר עמידים מחומרים אחרים. אחד השימושים הנפוצים יותר של מעקות זכוכית הם כמעקה למדרגות. אם בעבר נתקלנו במעקות מזכוכית בעיקר במשרדים ובתי עסק, כיום מעקות אלו הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהבתים בישראל. הזכוכית הופכת את החלל לאלגנטי ויוקרתי יותר ושומרת על מראה החלל פתוח ומואר מכיוון שזכוכית מאפשרת מעבר מלא של אור. לא משנה אם מדובר על מעקה למרפסת או מדרגות החלל ימשיך להיראות גדול, רחב ויחד עם זאת נוצרת ההפרדה בין חללים ואזורים שונים.

שימוש נפוץ נוסף במעקות זכוכית כאשר מדובר בבתים, הוא לתיחום המרפסת או הגג. גם בבתים בהם נמצאים ילדים קטנים עדיין מדובר במוצר בטיחותי לחלוטין. מעקות זכוכית במרפסת הפכו למודרניים במיוחד מכיוון שהם אינם חוסמים את הנוף הנשקף מהמרפסת ולא פוגעים בכניסת האור.

זכוכית היא חומר עמיד במיוחד המחזיק לאורך שנים, גם כאשר משתמשים בה כמעקה במרפסת ועליה לעמוד בתנאי חוץ כמו שמש, מים ושאר מפגעי מזג האוויר, היא שומרת על המראה שלה לאורך זמן.

יתרון נוסף, מעבר לביטחון הרב  של מעקות מזכוכית הוא התחזוקה הקלה והפשוטה, כל מה שצריך על מנת לנקות את הזכוכית הוא מטלית וסבון.

ניתן להתאים את מעקות הזכוכית, על ידי בחירת גדלים וצורות שונות, לאזורים השונים בבית. מגוון השימושים הוא רחב ורבים אינם מכירים את האפשרויות השונות. למשל, אם רוצים ליצור חציצה בין חדר שינה לחדר עבודה וגם לחסום רעשים ניתן לבחור מעקה גבוה ורחב. במקרים אחרים בהם רוצים ליצור חציצה אך עדיין לשמור על הקשר שבין החללים ניתן לבחור במעקה נמוך וצר. גם בחדר האמבטיה ניתן ליצור חציצות בין אזור הרחצה לאזורים האחרים ומכיוון שזכוכית עמידה בפני נזקי מים קל יותר לנקות אותה ולשמור על מראה חדר האמבטיה לאורך זמן. בכל גודל ובכל צורה, הזכוכית יוצרת מראה נקי, יוקרתי ואלגנטי.

מעקות זכוכית כבר לא משמשים רק למשרדים ובתי עסק ומכיוון שמדובר במוצר בטיחותי עמיד וקל לניקוי הם הופכים להיות חלק בלתי נפרד מהבית ומחוצה לו. פרט להיותם אביזר בטיחותי מדובר על אביזר אסתטי המוסיף יופי וייחודיות לחלל בו הוא נמצא.